Perversió electoral a Twitter

Deixa un comentari

Carta a El9Nou
2 de desembre de 2012.

A les xarxes socials existeixen “mals” usos. Bàsicament aquells que utilitzen internet i diferents tecnologies per assetjar, desprestigiar, difondre continguts nocius, entre d’altres. Randi Zuckerber –cofundadora de Facebook amb el seu germà Mark- ens alertava en una entrevista que no votéssim a cap partit que utilitzés la xarxa per demanar-nos el vot. I durant aquesta última campanya hem tingut un nou ús “dubtós”: utilitzar la xarxa indiscriminadament per fer propaganda electoral. Els dos principals candidats a les últimes eleccions han inundat Twitter de missatges alhora que han afavorit la participació a partir de mecanismes d’ètica dubtosa. Per una banda, el PP demanava les dades d’accés als perfils dels seus militants per bombardejar-nos amb amb missatges de suport als nous candidats, generant una massiva participació, moralment discutible2. En contrapartida, l’estratègia del PSOE passava per obsequiar i premiar als militants i usuaris que més retuitejessin missatges del seu candidat (estratègia força tronada, per cert). Òbviament, en ambdós casos, cap dels dos candidats –en campanya- ha estat personalment darrera aquests perfils, i finiquitades les eleccions, aquests han desaparescut. Pel que hauríem de qüestionar-nos fins a quin punt té valor tot això. Una vegada acabada la campanya, esperem que recuperem el sentit comú (comú) i fem del Twitter una font d’informació, de vertadera comunicació i cert safareig. I sobresortint de nou hashtags tals com #foramubarak, #democraciaLibia per davant dels #marianopresidente, #todossomosrubalcaba o #jobosch. Fora bo que aquells que dirigeixen les campanyes es qüestionessin tot plegat. Si us plau.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Protected by WP Anti Spam